The fetchers

3/5

Posted in Okategoriserade by thefetchers on maj 3, 2010

Idag är jag riktigt förbannad. Vilka jävla människor det finns.

Jag och Matilda brukar vara i hundgården mellan 9-11 på förmiddagarna. Just idag kom vi dit före Matilda och Arrac. Vi gick omkring och pratade litegranna och sedan såg jag en ståtlig samojed så vi stannade nära grinden. Jag såg också att ett äldre par med sin saluki var på väg in och stannade Matilda och pratade. Därefter gick paret in i hagen och jag gick för att kolla varför inte Arrac kom in. Då hade paret sagt åt henne att Arrac inte var välkommen när de var där med sin saluki eftersom en kvinna med Siberian Husky hade sagt att samojederna bråkar i hundhagen. Arrac och salukin har bråkat EN gång men varit tillsammans i hundgården betydligt fler gånger utan problem. Dessutom ansåg de att de betalar och städar hundhagen så de har mer rätt än Matilda att vara där. Tanten kom fram till mig och frågade från ingenstans om jag sett samojederna bråka. Jag svarar ”nej” och kärringen ber mig dra åt skogen och sedan går hon därifrån. Jag gick till förhagen där Matilda stannade med Arrac. Efter ett tag kom de andra i hagen fram till staketet för att prata lite och kolla läget samt säga att just det där paret har lite problem. Paret kommer och ställer sig och mellan alla och tycker att Matilda är oresonlig. Hon stod och grät varpå jag frågar vad fan deras problem är? Jag undrade vad de hade för problem med mina hundar eftersom de hade sagt ”där är hon med de där två golden”. De pekade på Max och sa ”honom har vi inget problem med”. NEHE?! VAD I HELVETE HAR LUDDE GJORT DÅ? Arrac kallade de ”den där” och då blev jag så jävla förbannad och röt  i och sa att han hade ett namn. Jag frågade också framför alla varför kärringen  bad mig dra åt skogen. Hon nekade och kluckade lite nervöst. JÄVLA IDIOTER. Dessutom är det så jävla fult av alla andra där inne att inte säga ifrån. Jävla as. Kärringen med salukin gick och snackade så mycket skit om Arrac att en tant med en collie inte vågade gå ut om Matilda inte kopplade Arrac och gick undan. Blir så jävla förbannad.

Jävla pissidioteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer, AAAAAAAAAAAAAAAAH. Ska två 70+are mobba ut en ung tjej från hundgården för att deras jävla saluki inte tål vissa hundar!?  Ska de få henne att gråta och inte ge henne en chans att försvara sig?! Så jävla opedagogiskt och omoget.  DRA ÅT HELVETE.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pernilla said, on maj 3, 2010 at 11:43 f m

    Kontakta kommunen för hundhagen är till för alla och ingen har esamrätt på den. Ingen kan alltså säga att ni inte får gå in, om de inte vill ha sin hund lös mer er så får de gå ut ur hagen. Jag pratade med detta för ett tag sedan med kommunen när jag hade lite allmäna frågor om hundhagen då det ska bli koppeltvång häromkring.
    Sedan tycker jag precis som du att det är svinfegt av alla andra vuxna människor att inte säga till. Och att gå på hörsägen är väl inte speciellt bra. Då kan ju vi börja starta ett rykte om hennes jävla suluki då så att inte hon kan gå i hundhagen!?
    Hundar löser sina konflikter själva, sen ska de inte bita i hjäl varandra, då kan man ju bryta, men lite gruff är ju en annan sak.

    Jävla kärringar det finns. Fan så arg jag blir.

  2. Anna said, on maj 3, 2010 at 12:41 e m

    Hej! Skulle du kunna skicka bilderna som du knäppte på mig och Mira i ringen? 😀

  3. Matilda said, on maj 3, 2010 at 12:56 e m

    Tack återigen för att du sa emot dom!

  4. Johanna said, on maj 3, 2010 at 4:14 e m

    Man blir så jäkla besviken men tyvärr inte förvånad. Det finns människor till allt.. Tyvärr.
    Jag tycker att vi alla tre med hundar ska gå dit och gå in för alla har samma rätt att vara där och om någon inte vill att sin hund ska vara där är det deras val att gå.
    Det enda man kan göra med ryktet är att bevisa vilka jävla bra hundar vi har!


Lämna en kommentar